Verandering van plannen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Maarten & Resi - WaarBenJij.nu Verandering van plannen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Maarten & Resi - WaarBenJij.nu

Verandering van plannen!

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Resi

12 December 2010 | Oostenrijk, Wenen

Hoi allemaal!

Hier even een update vanuit Oostenrijk. Vrijwel alle sneeuw is inmiddels weggesmolten (op z’n maximum lag er zo’n 30 cm op auto’s die niet weg waren geweest!), maar volgende week gaat het waarschijnlijk weer vriezen en sneeuwen. Hopelijk voornamelijk het eerste, want we willen hier kunnen schaatsen!

Verder hebben we weer van alles gedaan hier. Naast de “verplichte dingen”: werken (tenminste, Resi dan), seminars, cursussen e.d. hadden we een erg leuk feest van de Aardwetenschappen-afdeling van de Universiteit. Het enige wat ik erover kwijt wil is dat Geologenfeestjes hier vrijwel hetzelfde zijn als in Nederland ;-) Ook hebben we, jaja, een bank gekocht! We zijn hier inmiddels alle grote meubelwinkels langs geweest dus we hadden een goed beeld van wat er was, en de leukste (en betaalbare) stond in de laatste winkel. Eigenlijk wilden we nog even wachten tot we beiden salaris hebben, maar dit was een goede aanbieding, en de levertijden op die dingen zijn momenteel dusdanig dat we ‘m toch pas in februari krijgen (en het merendeel moeten betalen). Laten we maar zeggen dat het ons eigen Sinterklaascadeautje is! Voor Resi’s huisgenootjes: we hebben ‘m speciaal met bedfunctie gekocht! Over de andere te kopen spullen hebben we ook al goede ideeën, dus een grote kans dat er binnenkort al wat meer spullen bijkomen (onder het mom van kerstcadeautjes)!

We hebben sinds net ook een kerstboom in huis staan! Godsgruwelijkduur ding – om de één of andere reden waren alle goedkope kerstboomverkopen vandaag niet meer te vinden – maar wel heel mooi (’t is een Nordmann). Niets voor ons eigenlijk, omdat we niet van die “Kerstmensen” zijn, maar we vinden het toch wel een beetje horen, en zeker in een Kerst-stad als Wenen. Natuurlijk leeft het hier ook wat meer, ook omdat ze geen pakjesavond hebben met Sinterklaas. En natuurlijk omdat ze met z’n allen punch drinken op straat (komende week kunnen we met collega’s geloof ik vrijwel elke dag punch gaan drinken) ;-P

Maarrrr…eigenlijk de belangrijkste reden dat ik dit berichtje schrijf: ik krijg een andere baan! De positie bij het museum vond ik niet meer zo aantrekkelijk, nog vóór ik eraan begonnen was. Ten eerste heb ik de laatste tijd veel praatjes gehoord over geologische onderwerpen, en ben ik erachter gekomen dat ik het meteorieten-inslag-gebeuren minder leuk vind dan “echte” geologie. Daarnaast was de museum-positie nog niet 100% zeker, en had mijn toekomstige begeleider daar het erg druk, waardoor we niet veel contact hadden. Na veel wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en ben ik met hangende pootjes ( ;-) ) gaan vragen of de àndere PhD-plek (in Resi’s vakgroep) – waar ik in Augustus ook op gesolliciteerd heb – nog vrij was. Dat bleek zo te zijn, en ze wilden me graag aannemen! Zo gezegd zo gedaan, en binnen een paar dagen was het contract ondertekenen e.d. gebeurd. Het moge duidelijk zijn, dat dit een stuk fijnere manier van werken is. Per januari a.s. kan ik daar aan de slag (en niet onbelangrijk: krijg ik ook gelijk salaris!). Er moet nog worden gekeken hoe de kamerverdeling e.d. wordt. Resi en ik willen natuurlijk niet op dezelfde kamer, en het liefst ook niet in dezelfde gang, maar dat begrijpen ze wel op de Universiteit, dus dat komt vast wel goed.

Ik heb nog even gewacht met dit bericht zodat iedereen die er direct bij betrokken is het ook weet. Van de begeleider die ik in het museum zou krijgen heb ik nog steeds geen reactie, maar ik ga er maar vanuit dat ‘ie ’t weet!

Goed, dat was het weer voor nu! Deze keer even geen foto's, die komen weer bij de volgende blog! Groetjes!

Maarten (& Resi)

  • 12 December 2010 - 17:58

    Jenny En Henk R.:

    Hallo Resi en Maarten.
    Maarten gefeliciteerd met jouw nieuwe baan. Het lijkt mij erg gezellig om samen bij dezelfde baas te werken. Dan kun je in de vrije tijd ook weer over het werk praten. Veel succes ook met de kerstboom. Morgen gaan wij de kerstboom in de kamer zetten(ook een Nordmann!)
    Geniet van sneeuw en ijs en goede feestdagen gewenst. Groeten weer vanaf de Brinkberg.

  • 12 December 2010 - 18:30

    Ingeborg:

    Yaaaaaay... bank met bedfunctie!!! Nu maar hopen dat ze hem nog voor maart leveren dan ;)
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Maarten! (en met je salaris :P)

    Wij zetten hier iedere dag weer fanatiek een kruisje op de kalander... nog maar 3 maandjes wachten! :D:D

  • 12 December 2010 - 20:51

    Dick Voorn:

    Gefeliciteerd joh, dat je het zo hebt aangepakt.
    Wij hoorden gisterenavond van je moeder al geruchten, dus het was niet helemaal nieuw.

  • 15 December 2010 - 12:15

    Annemarie:

    Hai Maarten (en Resi),

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Super stoer dat je de wisseling aan durft (en goed nadenkt over je carriere). Veel plezier rond / met de kerstboom en daar willen we natuurlijk wel foto's van zien.

    Groetjes,
    Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten & Resi

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 25091

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2010 - 30 November -0001

Promoveren in Wenen

Landen bezocht: