Terug van thuisgeweest - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Maarten & Resi - WaarBenJij.nu Terug van thuisgeweest - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Maarten & Resi - WaarBenJij.nu

Terug van thuisgeweest

Door: Maarten & Resi

Blijf op de hoogte en volg Maarten & Resi

07 Januari 2012 | Oostenrijk, Wenen

Hoi allemaal!

Hier weer even een berichtje van ons uit Wenen! ’t Is eigenlijk heel simpel dit keer: iedereen bedankt voor de fantastische tijd die we in Nederland hebben gehad!! We vonden het erg gezellig, en zoals de titel al zegt, hebben we nu een soort “terug van thuisgeweest” gevoel! Thuiskomen in ons eigen huisje was natuurlijk ook weer lekker, maar we missen jullie en Nederland wel hoor! Weer beginnen met werken viel ook een beetje zwaar na zo’n vakantie, maar gelukkig was het door Driekoningen maar voor 2 daagjes ;-) Volgende week weer hard aan de slag!

Ook iedereen bedankt voor alle leuke kerst en oud-en-nieuw kaartjes die we hebben gekregen! We hadden er al aardig wat vóór we naar Nederland kwamen, maar onze brievenbus puilde uit bij thuiskomst! Één van de kasten staat er helemaal vol mee bovenop, dus een goeie score ;-) Wij stuurden onszelf dus hadden maar besloten geen kaartjes te sturen…

Even een verslagje van wat we nou eigenlijk allemaal gedaan hebben in Nederland! “Leuk om later terug te lezen”, zullen we maar zeggen! Donderdag de 22e zijn we geland op Schiphol en gezellig opgehaald door Maarten’s mama en Sietske. Eigenlijk zien we elkaar harstikke vaak met die Rome-reisjes en Wenen-bezoekjes, maar ’t blijft toch altijd leuk :-D Vrijdagochtend hebben we onmiddellijk onze Nederlandse inkoopronde gedaan, met ’t rondje Action – Kruidvat – Hema – Albert Heijn! Altijd weer een feest, lekker troep kopen! We hebben van de week bedacht dat de “middelgrote-winkels-die-alles-hebben” (Action, Xenos, Blokker, Hema) eigenlijk in Wenen helemaal niet bestaan…en da’s soms best onhandig! In ieder geval is onze voorraad Hollandse dingen (stroopwafels, hagelslag, nasi/bami kruiden, satésaus) en stomme dingen die je ECHT NIET kunt vinden in Wenen (handdoek/theedoek-setjes, fatsoenlijke agenda’s en kalenders, lonten voor olielampen) weer mooi aangevuld!

Vrijdagavond was het tijd voor ons eerste Kerstdiner bij Sophie in Amersfoort, met onze studievrienden uit Utrecht. We hadden allemaal wat eten/drinken meegenomen, en het was weer supergezellig! We hebben nu al zin in hun bezoek a.s. Maart! ’s Avonds hebben we lekker rustig in een hotelletje geslapen, en de volgende ochtend zijn we doorgereisd naar Ruinen. Typisch Nederlands zaten we in een trein waar iedereen zat te zeiken dat ‘ie 10 minuten te laat was! Ik denk dat een tripje met de Oostenrijkse spoorwegen wel een keer goed zou zijn voor de gemiddelde Nederlander ;-) In ieder geval hadden we ook weer een warm onthaal in Ruinen, en ook eerste kerstdag hebben we hier gezellig met de hele familie gevierd! Maandagochtend konden we fijn de auto lenen en zijn we naar Sassenheim gereden voor strand (toch altijd weer fijn!) en het tweede-kerstdag-diner daar, wat ook erg geslaagd was! Iedereen dus bedankt voor deze 3 mooie kerstdiners!!

Na al het kerstgeweld moest er natuurlijk weer wat actiefs gedaan worden om het er allemaal af te sporten! En zeg nou zelf, wat is dan beter om te doen in Nederland dan schaatsen?? We zijn dus naar Flevonice gereden om de 5 kilometer-baan daar eens te bekijken! Hoewel het de “beste dag” van de week was om te schaatsen, was 10 graden toch een beetje extreem voor het ijs en was het bar slecht! Maar goed, toch even wat rondjes gereden, en het was leuk om een keer mee te maken! Volgende keer met beter weer (en Resi’s eigen schaatsen zodat zij ook wat verder komt)!

Woensdag hebben we nog even rustig aan gedaan en zijn we in de loop van de dag weer naar Ruinen gereden. Hier wilden we ’s avonds naar de bioscoop, maar die was vol, dus zijn we gezellig gaan bowlen met een deel van ’t gezin. Omdat wij nog steeds naar New Kids Nitro “moesten”, zijn we de volgende dag naar Emmen (out of all places) gereden, waar we de hele bioscoop voor onszelf hadden (duh, om 12 uur ’s middags!). Maar goed, dat was wel weer geslaagd! We hebben nog één nachtje in Ruinen geslapen en toen was het vrijdagochtend alweer tijd om daar afscheid te nemen, en op de trein naar Utrecht te stappen!

In Utrecht hebben we nog even wat rondgestruind en geshopt, waarna we bij Sietske en Jan Willem hun nieuwe huisje hebben bekeken en lekker zelf Sushi hebben gemaakt. Erg geslaagd! Voor de nacht hadden we lekker rustig weer even een hotelletje geboekt in ’t centrum van Utrecht…ook weer prima! Na het heerlijke ontbijt zijn we in het hotel “opgehaald” (klinkt toch raar) door Maarten’s oud-huisgenoot Lily, en richting Overvecht gegaan, want na al die jaren moesten en zouden we nu eindelijk oud-en-nieuw vieren bovenop onze oude studentenflats!! Onze oud-roomies weer zien was super, en we hebben met een deel eerst boodschapjes gedaan, en vervolgens de hele middag dingetjes voorbereid en gebakken…en ja, ook een paar drankjes gehad. Dit was zeker weten de vroegst begonnen oud-en-nieuw ooit voor ons ;-) De rest van de avond hebben we op Maarten’s oude flat doorgebracht, wat erg leuk was, en supermooi met al het vuurwerk om 12 uur! Jammer dat ’t wel een beetje regenachtig en mistig was, maar we zagen nog genoeg (alleen “vuurbal Ondiep” viel tegen)! Gelukkig heeft de flat ook balkons aan de achterkant (waar je alleen dóór de kamers van bewoners kunt komen), want om 5 voor 12 stond de galerij vol met mensen van lagere verdiepingen die óók alles van boven wilden zien! Maar op ons “privé-balkon” zagen we gelukkig nog wel genoeg! Een paar uur later vielen we (nou ja eigenlijk vooral Maarten) om en zijn we lekker gaan slapen bij “Hotel Lily”.

Na een fantastisch ontbijt ’s ochtends moesten we weer afscheid nemen van Utrecht en zijn we naar Sassenheim gegaan, voor een nieuwjaarsborrel met de hele familie van Maarten. En met hele familie bedoelen we ook zowat de hele familie!! ’t Was erg druk maar wel heel gezellig, en super om iedereen te zien die we tot dan toe nog niet gezien hadden (en de rest ook hoor, wees gerust)! Volgende keer hebben we er wel liever nog een dagje tussen om bij te komen hoor, maar ’t was toch erg geslaagd ;-)

En toen, tsja, was het maandagochtend weer tijd om het land te verlaten… Met volle tassen zijn we afgezet op station Sassenheim (komen ze nu mee, had ook wel een paar jaar eerder gemogen hoor, toen we nog elke week heen en weer moesten reizen!!), en naar Schiphol gegaan! Weer thuis hebben we even lekker rustig aan gedaan, en de kerstboom (die zowat geen naald meer overhad) de deur uit gegooid!

Samenvattend: het was druk, maar weer super super superleuk in Nederland! Moeten we snel weer doen…als jullie daar tenminste niet wegspoelen :-D !!! Maar eerst natuurlijk nog wat bezoeken van jullie aan Wenen; we hebben er al weer een aantal in de planning!

Gisterenavond (vrijdag) was het trouwens ook nog tijd voor een verlaat verjaardagscadeautje: van Maarten’s ouders mochten we een concert uitzoeken in Wenen!. Gisterenavond was het dan zover: Rock Meets Classic in de Stadthalle. Heel leuk, Ian Gillan (van Deep Purple) en enkele anderen, met een symphonie-orkest! Helaas was door een te kleine opkomst de zaal veranderd van de grootste naar een klein achterafzaaltje, waardoor de show en het geluid niet meer helemaal tot hun recht kwamen. ’t Zaaltje was ook niet echt geweldig voor de sfeer, en voor ons was het extra zuur omdat we voor de 2e rij hadden geboekt (helemaal vooraan), en uiteindelijk halverwege de zaal op rij 17 terechtkwamen… We gaan dus nog wel even een klachtenbrief schrijven, maar gelukkig was de muziek nog steeds erg leuk!

Vanochtend hebben we het “grootste ondergrondse meer van Europa” bezocht, vlakbij Wenen! Best leuk, en we moeten goed gebruik maken van onze zgn. “Niederöstereich-Card” (kaart die je koopt waarna je bij van alles gratis naar binnen mag), dus vandaar ;-)

Dat was het weer zo’n beetje voor deze keer! Kort zou ik ’t niet noemen maar het is ook geen echt boekwerk deze keer ;-) Voor wie geïnteresseerd is trouwens: het weer is hier geen steek veranderd en nog steeds grijs en warm…

Groetjes weer!

Maarten en Resi

• 07 Januari 2012 - 16:31

Henk En Jenny R.:

Wij wensen jullie een heel voorspoedig jaar 2012. Succes bij de studie. Geniet van de vrijde tijd en van de "hollandse`spullen die jullie hebben meegenomen. Groeten vanaf de Brinkberg.